3. ledna 2018

Má pouť do Santiaga aneb Petra 2.0.

Můj život je vzhůru nohama! A můžu si za to sama! Skoro jako bych posledního půl roku žila na jiné planetě. Tolik se toho stalo, tolik změn a nových zážitků, které mi změnili život. Tím nejpřevratnějším ale byla pouť do Santiago de Compostela. A o té bych Vám teď něco ráda povídala.
Všechno to začalo na jaře, kdy jsem cítila vnitřní prázdno a nespokojenost sama se sebou. V té době jsem už pár měsíců koketovala s myšlenkou absolvovat poutní Svatojakubskou cestu do Santiaga de Compostela. Před rokem jí absolvovala má sestra a vrátila se s neuvěřitelnou energií a hromadou úžasných zážitků. V hlavě se mi myšlenka na mé vlastní putování stále vracela a tak jsem se rozhodla poslechnout volání své duše, koupila letenku a v červnu odletěla do Portugalského Porta, odkud jsem na své první Camino de Santiago vyrazila.

Na dlani celý svět a chce to jen krůček malý, 
veliký svět mě zve ale nevím kam, 
litují chyby své ti co zaváhaly, 
mam jít? Ne! Nebo Jo?  

(Úryvek z Písně Lociky, Na Vlásku)

Každý den jsem mířila dál na sever podél pobřeží, sama, v tichu, jen se zvuky okolí a mých vlastních myšlenek. Stále jsem si opakovala, jak skvělé to bude, až do Santiaga dojdu. Co asi budu cítit? Myslela jsem na Katedrálu s věhlasnou několika metrovou kadidelnicí, kde všichni poutníci pomyslně končí svou pouť při poutní mši. Krajina se každý den měnila a ubíhala pod nohama, někdy klidně, jindy bouřlivě a s emocemi. Po 12 dnech každodenního putování jsem byla konečně v cíli. Od Katedrály mě dělilo posledních pár ulic. Viděla jsem už z dálky její věže tyčící se nad střechami okolních budov. A v ten jeden jediný moment se ve mě něco zlomilo a srdce, a s ním i záplava slz, se konečně zcela otevřelo. S pláčem a vděčností jsem přicházela na náměstí ke katedrále a děkovala Bohu a sama sobě, že jsem měla možnost tuto cestu prožít.
Když se na své putování dívám zpětně, vzpomínám na ně s neskutečnou láskou a zároveň bolestí, protože vím, že totéž už nikdy nezažiji.

Camino mi toho dalo do života víc, než jen putování, puchýře, nové přátele a zážitky. Dalo mi víru v sebe. V to, že když něco chci, stačí jen udělat první krok a vytrvat. Naučilo mne, že cíl není to, co nás dělá šťastnými, ale to cesta nám přináší štěstí.
Těším se tedy od té doby ze své životní cesty a také díky tomu, jsem před nějakou dobou skončila ve svém bývalém zaměstnání a šla zkusit svou trochu štěstí do zcela jiného odvětví - interiérového designu.

A to je něco, co mě teď neskutečně baví a zaměstnává tak, že na blog ani nemám čas. Protože ale důvěřuji svému vnitřnímu vedení, cítím, že je třeba začít opět psát a tak znovu přivést blog k životu. V novém kabátku a s novými tématy jako je jóga, sport, mé cesty a také design :)

Věřím, že se budeme potkávat na těchto stránkách i nadále a častěji než tomu bylo posledních pár měsíců.
Moc se na to těším a Vám všem přeji do Nového roku, aby byla Vaše cesta, co nejšťastnější!

Vaše P.



1 komentář:

  1. Mám radost, že s novým rokem přišel nový článek a snad i pro tebe nová síla a inspirace o čem dál psát. :)

    Stejně tak chválím nový vzhled blogu, v jednoduchosti je krása, já to říkám pořád.

    Absolvovat Camino (nebo jinou delší pouť) mám na svém "bucket listu" už několik let, loni už se mi to málem podařilo, ale plány se nakonec změnily. Nevadí, všechno má svůj čas, já si ráda počkám. V každém případě ti to moc přeju, věřím, že to má přesně ten potenciál, který naznačuješ v nadpisu.

    Těším se na další příspěvky tady i na instagramu.

    Z.

    OdpovědětVymazat