16. ledna 2017

Začátek roku aneb jak se vystěhovat a nezbláznit se

Ahoj všem!
Tak jak jste začali s letošní jógovou výzvou Vy? Vzali jste to pořádně do svých rukou a už cvičíte a praktikujete jedna báseň? Musím se Vám k něčemu přiznat. Já s tím od posledního článku nepohnula ani o píď. Vím, že máte raději inspirativní články, tak jsem si pro Vás jeden připravila. Je z trochu jiného soudku než jóga, ale třeba se Vám bude hodit;) Je totiž spojený s očistou a ne jen tak ledajakou! Jde o očistu domova, zbavení se starých nepoužívaných věcí a celkového provětrání prostoru a oživení stagnující energie. Právě se totiž nacházíme uprostřed stěhování do nového domova;)

V předchozím týdnu jsem tedy každodenně absolvovala několik hodin balením, uklízením, lepením a popisování našich věcí ve starém bytě. Původně jsem byla velice optimistická, říkala jsem si, že toho nemáme tolik, přeci jen jsme bydleli v malinkatém bytě a myslela jsem si, že mnoho se toho do něj nevejde. Oooo, jak jsem byla naivní!:D Nejenže jsme za pár let dokázali do našeho skrovného bytečku nahromadit neuvěřitelné množství věcí, navíc jsem mnoho z nich objevila až právě při vyklízení bytu! Některé jsem ani nepoužila! 
Hned první den jsem někde v záplavě krabic ztratila jógamatku a od té doby jsem si nemohla vzpomenou, kde jsem jí - doprčic, jen dala. Domácí praxe tak šla úplně k šípku a moje vůle s neustálým hledáním svých osobních věcí taky. Omlouvám se tímto všem, kteří poctivě cvičí s Adriene. Vím, jsem teď špatným příkladem, ale já se polepším:) Příští týden už budete číst článek o mých dojmech ze cvičení mezi krabicemi;).

Momentálně už jsme se všemi věcmi ve svém novém bytě a já si zoufám, protože zatím se v něm všude povalují neznáme tašky, hory krabic s knihami, igelitové tašky s obsahem, o kterém seriózně uvažuji, že ani není náš. Když tak koukám na všechny věci, už si ani nevybavuji, že jsme z nich dokázali vytvořit tak krásný a útulný domov. Zatím je to jen hora krámů. A kde jsme je vlastně měli?! I přesto, že teď byt nevypadá moc obyvatelně, se snažím na tom všem hledat pozitivní aspekty. 
Jsme v novém, čistém domově, který si budu tvořit podle nás. Celý byt budu mít čistý (až ho uklidím), vyhodím spoustu nehodících se nefunkčních věci, zredukuji svůj šatník a začnu si ho budovat znovu pomaličku od základů až po funkční dlouhodobou garderóbu. Opráším a rukama si nechám projít každou jednotlivou knihu, kterou jsme koupili nebo dostali a dám jim patřičné místo v knihovně. A hlavně!, vytvořím si své vlastní malé místečko na praktikování jógy s vlastním osobní, oltářkem. Na to se těším ze všeho nejvíce). 
A až to všechno zmáknu, tak budu asi týden v kuse spát;). 

Tím pádem Vám tento týden nemůžu sloužit jako jógová inspirace, ale možná, že Vás inspiruji k provětrání věcí a celkovému odlehčení svého života skrze očistu domova, neboť stěhování mi v tomto dalo skutečnou lekci. Když jsem totiž vyhazovala 6 obrovských krabic věcí, které k ničemu nesloužili, cítila jsem obrovskou úlevu. Jakoby se vyčistil prostor, udělala jsem místo novému a zároveň odlehčila celkově sama sobě;) Úleva, dobrý pocit a radost z nových možností. Je to velice očišťující i transformační proces a může Vám to pomoct utřídit si jednak vlastní osobní věci a jednak své vlastní myšlenky a pocity. Pokud cítíte, že byste potřebovali změnu, nemusíte se nutně hned stěhovat, zkuste třeba něco z tohoto:
  • Udělejte si pořádek v šatní skříni - já jsem postupovala tak, že jsem vyhodila nebo věnovala na Adru vše, co jsem více jak rok neměla na sobě. Nenechte se zmást pocity, že to třeba ještě někdy budete nosit. Nebudete! Věřte mi. 
  • Provětrejte staré sportovní vybavení - při uklízení jsem narazila na nenošené kolečkové brusle, lyže, výbavu na běhání, tenisovou a squashovou raketu a taky mimo jiné celý set na slacklining. Okamžitě jsem zalitovala, že polovinu z těch věcí jsem už několik měsíců, ba let, nedělala a tak jsem si vytvořila seznam a kalendář, do kterého jsem si napsala měsíce, ve kterých svoji starou výbavu opráším;) v únoru squash, v březnu badminton, v dubnu běh, v květnu slackline atd. Odteď mě to bude motivovat, abych na ně nezapomínala! Pak Vám o tom napíšu. 
  • Vyhoďte nepotřebné a zbytečné věci - hromadíte dekorace a serepetičky jako já? Pokud ano, položte si otázku jestli skutečně potřebujete těch 20 svíček a stojánků na ně, jestli je nutné mít 15 rámečků na fotografie apod. Pokud je Vaše odpověď ne, vyhoďte nebo je darujte někomu dalšímu, komu mohou dělat radost. Hromadění věcí zahlcuje prostor a podle feng-šuej pak energie hůře proudí. Stačí Vám dvě až 3 kvalitní větší svíčky, abyste si vytvořili příjemnou atmosféru.
  • Zkontrolujte vybavení kuchyně - 10 speciálních pánví, každá na jednu činnost? 20 hrnců nových, starých, nerezových, teflonových a kdovíjakých ještě? Stovky hrnečků a skleniček? Stačí mít od všeho skla 6 kusů, zredukujte své počty a nechte si jen ty, ze kterých se Vám dobře pije a které používáte běžně. Zbytek dejte pryč. Na vaření Vám dokonale stačí 4 kvalitní hrnce a 2-3 kvalitní pánvičky. Speciální pánve jsou skvělé, ale skutečně tak často děláte lívance, že byste je nezvládli udělat na obyčejné pánvi? Stejně postupujte u koření, potravinových zásob, krabiček na potraviny, příborů apod. Budete mít po vyklizení plně funkční kuchyň bez zbytečností a bude se Vám v ní i lépe orientovat a kuchtit:)
  • Jednou za čas redekorujte - změňte dispozici obýváku, nábytku, rozložení obrazů, poliček, dekorací. Vyměňte barevně ručníky třeba v koupelně nebo utěrky v kuchyni. Uvidíte jak změna zapůsobí jako nový impuls a čerstvý závan vzduchu.
  • Koupelna jako ze žurnálu - to co platilo pro kuchyň platí i pro koupelnu. Extra zdůrazňuji, že ženy jsou v hromadění všech možných šampónů, mýdel, gelů a olejíčků, opravdové mistryně! Nechte si jen ty, které používáte. Většinou skončíte na max 2 šamponech a jednom tělovém mléku. Řasenek taky nepotřebujte 50, stačí jedna nebo dvě funkční;)
  • Kupte si něco hezkého, funkčního pro radost - na závěr malé odbočení od redukování. Až budete hotovi udělejte si také radost něčím novým, co bude v prostoru a v jednotlivých pokojích dobře fungovat. Něco, po čem už dlouho toužíte, ale doteď jste na to neměli čas a prostor;) Tím ale skončete a už nehromaďte!;)

To je ode mne prozatím vše. Držím Vám palce jak s provětráváním domova, tak se cvičením jógy. Já už se na ni jdu vrhnout, mám skluz a konečně jsem našla svoji podložku, čehož musím využít;) 

Jak Vám jde jóga? A děláte taky někdy velkou očistu domova? Mějte se krásně a dejte mi vědět, jak pokračujete, v komentářích! 

S láskou, Vaše P. 




Žádné komentáře:

Okomentovat