2. ledna 2017

365 dní s jógou - Jak na Nový rok, tak po celý rok!

Ahoj všem! Jak jste prožili Vánoční čas a příchod nového roku? Já jsem si naordinovala klid a pohodu, i přesto, že někdy to nebylo úplně možné a snažila se co nejvíce odpočívat. Výsledkem je to, že jsem onemocněla :D Takže teď si skutečně ten klid dopřát musím. Proč Vám ale dnes píši. Je to docela jednoduché. Na Nový rok je tradicí dávat si novoroční předsevzetí, o kterých všichni tušíme, že je stejně v průběhu roku častokrát nesplníme a já bych tímto tento nepříliš lichotivý zvyk ráda porušila:) Letos svoje předsevzetí totiž dodržím! 

Důležité je hned ze startu Nového roku nespěchat a nedávat si absurdně velké a nereálné cíle. A protože tento blog je o mě a józe, moje novoroční předsevzetí se jí samozřejmě týká. Před půl rokem jsem začala každý den pravidelně ráno cvičit jógu. Vydrželo mi to zhruba 4 měsíce (pak přišla svatba a najednou jsem neměla sílu ani snahu vytrvat) a pravidelnost se z mé praxe vytratila. Nebudu Vám lhát, občas mám problémy být v některých věcech, týkajících se mě osobně, důsledná. Jóga jako systém je koncipovaný tak, aby byl praktikovaný každodenně, s čímž mívám problém. Občas mi v tomto režimu chybí volnost prostě si rebelantsky děla, co chci a tak se někdy bouřím:) S novým rokem chci, aby se režim stal součástí mého běžného dne, abych za nějaký čas nevnímala každodenní cvičení jako něco navíc, ale jako normální součást dne, třeba jako čištění zubů. Takže jsem se rozhodla opět do svého dne zařadit 30 min praxi jógy, která se bude sestávat z lehké pránajámy, cvičení ásán a závěrečné relaxace. Pokud čas dovolí, chtěla bych alespoň 3x týdně najít 30 min na meditaci. Tuhle výzvu jsem (nebo spíše můj manžel) nazvala 365 dní s jógou a budu Vás na blogu pravidelně zásobovat radami, tipy, fotkami, sestavami asán a dalšími lahůdkami ze mého života a světa jógy. Máte se na co těšit, bude to velké:) Také chci opět na jaře uskutečnit další očistu organismu a vyzkoušet Šankhaprakšalánu konečně na vlastní kůži. O všem se samozřejmě dozvíte a můžete to vyzkoušet společně se mnou!
Abych své rozhodnutí ze začátku dodržela a pořádně se do startu nakopla (protože zprvu je třeba vždy větší vůle a snaha), rozhodla jsem se využít pomoci povolanějších osob a zapojila se na internetu do 31 denní výzvy s Adriene - Yoga Revolution. Nic to nestojí a každý den tak vím, že stačí pustit youtube a budu tam mít svoji sestavu;) Vy, kdo Adriene neznáte, mrkněte na odkaz a nebo najeďte na její webovky. Tahle sympatická herečka/jogínka vytváří série videí - celých lekcí, při kterých si může zacvičit a díky angličtině oprášit i znalost jazyka. Ani ti, kdo s angličtinou příliš nekamarádí nemusí mít strach, videa jsou jednoduchá a lektorka vše provádí srozumitelně, takže za mne osobně si myslím, že ani jazyková bariéra není výmluvou:) 
Jako pomocníka si k sobě ještě v průběhu roku přiberu můj nový Fitness diář, který je pro plánování pravidelné aktivity a jakékoli činnosti, kterou chcete dělat pravidelně, jako stvořený! Najdete v něm spoustu motivačních citátů, plánovač aktivit na každý týden, měsíční výzvy a tipy od dalších fitlidí (z fitness světa, ale to přece vůbec neva;) 
Trocha jógy na nový rok ještě nikomu neuškodila:) (zdroj:yogawithadriene.com)
Jako pomocníka můžete využít tento plánovač a odškrtávat si úspěšně dokončené dny;) (zdroj: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/9a/40/4d/9a404d947d5438a62a50ac590683004b.jpg)

Důvodem mého předsevzetí je vzpomínka na pocit, který jsem po cvičení před pár měsíci mívala a na mé tehdejší celkový rozpoložení. Cítila jsem se nabitá energií, příjemně protažená, byla jsem sama se sebou spokojenější a šťastnější, věci jsem řešila s větším klidem a pohodou, obecně by se dalo říci, že jsem zkrátka lépe pečovala sama o sebe a své zdraví. A není to to nejlepší rozhodnutí do nového roku? Udělat něco pro své zdraví? Zkuste to se mnou, věřím že to nebude tak těžké! Když do toho půjdeme spolu, můžeme se vzájemně hecovat, motivovat, sdílet zážitky a předávat si rady a zkušenosti či útrapy s dodržováním předsevzetí spojené! Už teď se na to neskutečně těším a na Vás všechny, kteří do toho se mnou budete chtít jít! 

Dejte mi vědět v komentářích jaké jsou Vaše novoroční předsevzetí a jak si pomáháte je plnit!;) 

Tak co? Půjdete do toho se mnou? 
Vaše p. 

2 komentáře:

  1. Do této jóga výzvy jsem se zapojila také, Adriene je skvělá a dobře se mi podle ní cvičí. :)Přeji hodně štěstí a úspěšný rok 2017! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc:) i tobě šťastný, zdravý a úspěšný rok 2017! Těším se na dojmy ze zvládání výzvy:) sama jsem na sebe zvědavá a tak budu ráda i za zážitky ostatních!

      Vymazat