25. ledna 2017

Nejlepší momenty roku 2016

Leden už se pomalu a jistě chýlí ke konci a já při projíždění blogu zjišťuji, že jsem nenapsala žádné ohlédnutí za rokem 2016 - rokem změn, nových zkoušek a možností. Rok 2016 byl pro mě jedinečný, kouzelný, mnohdy těžký a náročný, ale rozhodně stál za to! Byl to skvělý rok a když se tak probírám fotografiemi, nestačím se divit, kolik jsem toho stihla zažít a prožít! Rok přeci není tak dlouhá doba a přece se zdá, jako by to bylo několik let:) 

V tomto roce jsem udělala velká rozhodnutí, událi se obrovské změny a některé věci jsem nechala ze svého života odejít. Jednou z těch největších změn a rozhodnutí byla naše svatba v červenci, která mi zabrala hodně času plánováním a přípravami, připravila mě o hodiny spánku, napnula naše nervy a taky peněženky k prasknutí, ale zároveň nás obohatila, dala nám cenné lekce, kterých bylo potřeba, ukázala nám lidi kolem nás, takoví jací skutečně jsou. Díky tomu dnes vím, na koho se mohu spolehnout a na koho méně, kdo je tady pro nás i ve chvílích krize a kdo se radši schová. Zároveň v nás zanechala neuvěřitelný pocit štěstí, lásky, pokory a vděku, za to, že máme kolem sebe skvělé lidi, kteří jsou opravdoví přátelé, velkou milující rodinu, která nás má ráda takoví jací jsme a podpoří nás i v našich nejbláznivějších touhách a přáních (i přesto, že ne se vším souhlasí:). Poznali jsme díky ni spoustu nových zajímavých lidí, objevili možnosti podnikání, o kterých jsme ani netušili, že existují, našli jsme pár skvělých cukrářů a cukrářek, ochutnali asi 10 svatebních dortů a miliony cukroví na svatebních veletrzích, smáli se v salónech, kde prodávali svatební šaty velikosti obří cukrové vaty, plakali nad tím, že si je někdo dokáže vzít na sebe, polemizovali a hádali se nad drobnostmi, nemluvili spolu kvůli výběru koláčů, převáděli do reality své představy a vize...mohla bych pokračovat do nekonečna:) Spoustu zážitků, nových věcí, objevů, zkušeností, starostí...Nakonec to ale stálo za to! Byl to nejlepší den celého roku a jeden z nejkrásnějších v mém životě. 

Rok 2016 byl mimo jiné především cestovatelský rok, ve kterém jsme si plnili své sny a nové objevovali. Zamilovala jsem se bezhlavě do jednoho státu, poznala 3 další a moje srdce začalo být v cestovatelském rytmu. Naučila jsem se jak levně kupovat letenky, vyhledávat levné ubytování jen s mobilním telefonem z kavárny od naproti a posunovat díky tomu hranice své komfortní zóny. 

Tady je jen malý výčet toho nejlepšího, co jsem díky cestování v loňsku zažila: 
  • jezdili jsme na skůtru v divoké dopravě na Bali
  • viděla delfíny v moři na vzdálenost 2 metrů (2x)
  • viděla pavouka velkého jako má ruka
  • krmila protivné opice a skoro se jimi nechala pokousat
  • pila džusy z čerstvého ovoce - uthrla si ze stromu banán a mango
  • vyzkoušela Dragon a Snake fruit
  • utíkala před opicí, které David šlápnul na ocas
  • brodila se po kolena v rozvodněné bahňaté řece uprostřed džungle, protože jsme chtěli vidět vodopád
  • koupala se v horkých pramenech v horách Bali
  • škrábala se bez vybavení na druhý nejvyšší vrchol slovinských Alp (a těsně před vrcholem to vzdala :D
  • lyžovala na prázdných svazích v Itálii 
  • popíjela bombardino a zjistila, že mi vlastně vůbec nechutná
  • seděla večer v Irsku v hospodě u piva, poslouchala irskou hudbu a zpěv a dojetím skoro brečela 
  • beznadějně se zamilovala do Irska a do hostelového cestování
  • naučila se sbalit na dovolenou jen do příručního zavazadla
  • procestovala Irsko se sestrou a byla to jedna z mých nejlepších cest
  • projela na vtipném kole národní park Killarney
  • několikrát dobrovolně zmokla a měla z toho radost!
  • vyzkoušela snad všechny dopravní prostředky na světě - kolo, koloběžku, skůtr, auto, autobus, vlak, letadlo, taxík, rychlo loď, rybářskou bárku, trajekt, metro, magnetický rychlovlak v Šnaghaji, rychlovýtah, lanovku...
  • viděla vodopád i bahnopád 
  • jedla jídlo z banánového listu místo talíře
  • chodila po prosklené podlaze ve 300m nad zemí
  • viděla čínské důchodce při výuce tanců v parku v centru města
  • nechala se obejmout slonem 
  • zažila nejlepší masáž svého života od titěrné balijky, která vážila sotva 40 kg
  • viděla na vlastní oči kohoutí zápasy
  • zažila opravdový monzum v džungli
  • poslouchala hodinu to nejděsivější čínské disko na trajektu 
  • na veřejném záchodě potkala 10cm švába 
  • cvičila jógu při západu slunce na pláži na Lomboku v Indonésii
  • tohle a ještě spoustu dalšího...
Aby toho nebylo málo, mnohé z toho se mi také podařilo zachytit na fotoaparát, takže se můžete podívat, co vše jsem během jednoho roku stihla. Začnu od konce s naší měsíční dovolenou na Bali v Indonésii, která byla už rok a půl našim snem. Na Bali jsme se vydávali plni očekávání, zvědavosti a zároveň strachu z neznámého. Všechno na této zemi bylo jiné než co známe z Evropy, zažili jsme tam spoustu peripetií, neuvěřitelných zážitků, které hlava mnohdy nebere, únavy i nadšení. Bali má všechno po čem cestovatelova duše touží:) Je místem, kde každý dojde k poměrně výrazné transformaci a začne na věci nahlížet odlišně. 
Delfíni kousek od naší rybářské loďky při východu slunce v Lovině
Potvory opice v Opičím pralese v Ubudu
Sloník, od kterého jsem posléze dostala objetí 
Kohoutí zápasy v Lovině - nebylo mi z toho vůbec dobře. Krutý (nelegální) sport.
Horké prameny v džungli na Bali
Monzum v horách na Bali
Jóga při západu slunce na pláži v Kutě na Lomboku
Maglev - magnetický levitující vlka před jízdou do centra Šanghaje
Peart tower a známá skleněná podlaha - 300m nic pod sebou

V létě jsme měli v plánu především svatbu a tak na nějakou větší dovolenou už nezbyl čas. Přesto se nám hned po svatbě, díky přičinění mého muže, podařilo hned na další den vyrazili na malou „svatební cestu" do nádherného Slovinska. Počasí bylo snové, místo kde jsme byli ubyotvaní - Kranjska Gora, také. Zažili jsme tam spoustu dobrodružství, viděli nádherná místa jako jezero Bled, Bohinj, pohoří Julských alp, vodopád Savica i nádhernou říční turistickou trasu v údolí řeky Soši pod vysokými štíty Julských Alp. Těch pár dnů bylo jako balzám na duši a určitě se do Slovinska ještě vrátíme. Je toho spoustu, co stojí za vidění!
Jezero Bled ve Slovinsku
Vodopád Savica nad jezerem Bohinj
Místo, kam jsem se bez výbavy nakonec vydrápala a dál už odmítla jít. Nádherná panoramata, překrásné hory.

Na podzim jsem pak vyrazila se sestrou do Irska na lowcostovou dovolenou, při které jsme jen s batůžky procestovaly autobusem a pěšky téměř celou zemi. Do Irska jsem se okamžitě zamilovala už na letišti, nejen díky místní přírodě, ale také díky architektuře, lidem a místní kultuře, která je mému srdci blízká. Irové jsou prostě má krevní skupiny. Týden v této tajuplné zemi plné hodných lidí byl moc málo. Nebyla to má poslední návštěva, protože kousek mého srdce tam zůstalo a už navždy mě to tam bude táhnout. Chystám se tam letos na podzim opět na pár dní vrátit (i kdyby na chleba nebylo:)
Cestovatelské sesterské duo v Irsku
Večerní posezení při pintě něčeho na schlazení žízně - Galway
Večerní narvaná hospoda v Doolinu a já fotící dojatá vděčná osoba na baru
Mohérské útesy, jedno z nejkrásnějších míst, kde jsem kdy byla
Já a mé vtipné kolo v národním parku Killarney
A proto jsem se do Irska zamilovala...vlastně nejen pro to:)
Namůžu taky opomenout samotný začátek roku, kdy jsme s přáteli vyrazili na lyžařskou dovolenou do Itálii, kde jsem osobně na lyžích ještě nikdy nebyla. Po mých zkušenostech z rakouského zataženého a proměnlivého počasí jsem byla letošním azurem nadšená! Celé dny sluníčka, tepla a krásně upravených sjezdovek téměř bez lidí společně s Aperol Spritzem a italským jídlem z této zimní dovolené udělali jednu z nejlepších! Skvělá společnost byla samozřejmostí. Díky tomu to bylo nezapomenutelné. Děkujeme našim přátelům za trpělivost, víme, že s námi berany to není mnohdy jednoduché:) 

Výletovali jsme také v rámci naší malé zemičky, sice ne moc daleko, ale výletů a zážitků doma bylo spoustu! Víkendy a volné dny jsme trávili na Valašsku, Dolní Moravě, v Beskydech, ve Strážnici, U přehrad Těrlicko a Olešná, v okolí Havířova na mé milované Lučině při procházkách se psem. Strávila jsem dva víkendy ve společnosti hudby a tance na Strážnickém folklórním festivalu a v červenci pak na Colours of Ostrava v Dolních Vítkovicích, kam se každý rok pravidelně vracím. Příští rok to bude můj jubilejní 10. ročník:)
Západ slunce nad Valašskou Senicí na Horském hotelu Antarik
Stezka v Oblacích, Dolní Morava
Stezka v Oblacích, Dolní Morava
Stezka v Oblacích, Dolní Morava
Houpačka na cestě na Prašivou a letošní nádherné jaro
Jaro na Lučině s Kiminkou
Výlet Prašivá - Kotař a nějaké ty jógové pózy;)
Pohodička na Colours of Ostrava - Drive stage
COO Main stage
Vzpomínka
Pohled ze Švarné Hanky na panorama Beskyd - foto z mé práce:)
V červenci jsem navštívila poprvé (a ne naposledy) Folklórní festival ve Strážnici. Vřele doporučuji!
Ani s jógou a sportovními aktivitami jsem nezahálela, navštívila jsem Ostravský jógový festival, absolvovala a úspěšně dokončila Kurz učitele Jógy II. stupně, jezdila na bruslích kolem přehrady Olešná, lyžovala, chodila po horách, běhala, ztratila svou starou jógamatku a pořídila si úžasnou novou, zkoušela půst a detoxikaci pomocí zeleninových a ovocných šťáv, naučila se Vránu...
Lyžovačka v Itálii
Vlastní certifikát a úspěšně ukončený kurz Učitele jógy
Společná fotografie z jógového festivalu v Ostravě
Kurz pro učitele jógy - stoj na hlavě bez dopomoci (foto: Škola Jógy Karakal)
Vlastní praxe doma
Konečně kvalitní vrána;)
Nová podložka Prana - Ekologická, neklouzavá, krásná
Nová podložka v celé své kráse, dnes už je hezky ochozená a neprokluzuje. Ze začátku malinko klouzala
In-linování na přehradě Olešná a závěrečná odměna
Pohoda po in-linech na Olešné
Výlet s mou nejmilejší na chaty Ostrý-Kamenitý-Slavíč
Bylo toho mnoho, bylo toho ještě daleko víc...A bylo to parádní!
WOW! Byl to prostě rok s velkým R! Ani se mi nechce věřit, že toho bylo tolik. Díky, jsem nesmírně vděčná za to, že jsem toho mohla tolik zažít s lidmi, které mám ráda. Moc si přeji aby i rok 2017 překypoval zážitky, pozitivní energií, dobrou náladou, splněnými sny a novými sny objevenými, aby byl protkaný láskou, vděkem a radostí ze života, tak jako rok předešlý! 
Přeji to i Vám všem, ať se Vám v nadcházejícím roce daří a plníte si své sny!

Vaše P. 

Žádné komentáře:

Okomentovat