12. dubna 2016

5. ročník YOGA and DANCE spring festivalu v Ostravě

Skoro každoročně trávím jeden až dva dny v dubnu na jarním jógovém festivalu v Ostravě. Letos se pořádal už 5. ročník této akce, která se z malých útulných prostor Fit and Fun studia přesunula letos do Dolní oblasti Vítkovic a nově zrekonstruovaných Starých koupelen. Kdo znáte DOV tak víte, že každoročně se v tomto místě pořádá festival Colours of Ostrava, který je právě díky své industriální atmosféře jedinečný. Díky tomu jsem se na festival těšila ještě o to více, protože já DOV miluju, líbí se mi všechno zrezivělé, železné a průmyslové. Mám ráda netradiční místa a koncepty a přesně takové byly i prostory letošních lekcí na festivalu. Netradiční, industriální, úchvatné. 

 V letošním roce jsem se rozhodla absolvovat pouze jeden den festivalu, protože po zkušenostech z předešlých let, jeden den vždy úplně postačoval a v bohatém programu si každý přišel na své. Na festivalu bylo možné objednat si také jídlo (což vypadalo lákavě), ale po předešlých zkušenostech, kdy byl s jídlem vždy nějaký problém, jsem se rozhodla tuto možnost nevyužít (což se ukázalo v sobotu jako rozumný tah, protože v půlce vydávání pořadatelům oběd došel a na spoustu lidí se nedostalo a vraceli jim peníze nebo nabízeli možnost večeře). V sobotu ráno jsem, aby toho nebylo na jeden den málo, dala ještě rychle krátké ranní protažení, sbalila svých pět (jógových) švestek, čapla jógamatku a vydala se vstříc novým zážitkům do DOV. Venku bylo deštivo a vlezlé vlhko a tak jsem měla radost, že takový den využiji naplno. Po příchodu následovala klasická registrace, dostali jsme krásně zpracovaný festivalový program s představením všech lektorů a také magazín Jóga dnes, což mne osobně velmi potěšilo. Ač jsem pravidelný předplatitel, tak se mi pořadatelé trefili do noty a dali mi zrovna to číslo, které jsem neměla:) 
Samotné lekce probíhali ve dvou budovách mezi kterými člověk musel přeběhnout venkem. Moje první lekce byla Buddhi jóga, kterou vedla Terka Klečková z Havířova a ke které jsem před pár lety začala chodit na své úplně první lekce. Byla jsem tedy moc zvědavá a těšila jsem se, jaká lekce bude, protože jsem už dlouhou dobu její hodiny nenavštívila. Terka měla jako doprovod živou hudbu, kterou představoval hudebník Jakub Vank. Nedokážu přesně určit na jaké nástroje hrál, ale hudba, která z reproduktorů vycházela dodávala lekci zvláštní osobitý nádech a místy byla až uhrančivá. Jeho hudební improvizace spojené s Terezčiným vedením lekce se vzájemně doplňovalo a výsledek byl jeden úžasný a zvláštní počin! Moc se mi to líbilo a moc doporučuji si na takovou jógu někdy zajít. V rámci festivalu i mé osobní praxe to byl ojedinělý a jedinečný úkaz. 
Druhá hodina, na kterou jsem se osobně velmi těšila, byla lekce s názvem Clean up!, kterou vedla Magdaléna Nguyen z Prahy a měla být zaměřená na jarní detox těla pomocí zrutových pozic seřazených v rytmu Vinyasa jógy. Hodina přesně splnila mé očekávání a nabila mě spoustou energie a dobré nálady. Ze začátku jsem se zapotili v plynulosti Viynás a na závěr jsme více protahovali, relaxovali a také stáli na hlavě:) 
Po této lekci následoval onen nešťastný oběd, který se mne naštěstí v tomto směru nedotkl:) Po jeho skončení jsme se rozhodli, že nebudeme divočit a nechám prostor klidnější lekci. Zvolili jsme proto Jin jógu s Míšou Lálikovou z Bohumína, na jejíž lekci Spinální jógy jsem byla minulý rok. Lekce byla moc fajn, jin jóga je pro mne osobně velká výzva. Nevnímám ji rozhodně jako odpočinkovou, protože v řadě pozic se trápím. Lekce jako taková byla moc fajn, ale protože byla v místnosti hrozná zima, neužila jsem si to tak, jak bych chtěla. Na konci jsem měla studený nos, uši a konečky prstů na nohou a rukou jsem měla promrzlé. Díky tomu jsem se rozhodla vyrazit na obhlídku stánků a dát si teplý čaj na zahřátí. Stánky a obchůdky mám na festivalu vždycky nejraději:) Bohužel moje peněženka to tak ráda jako já nemá a tak se po skončení festivalu ze své prázdnoty příliš neradovala:) Co se mi velice líbilo, byla přítomnost stánku Laura coffee, kterou osobně zbožňuji a když je možnost nemůžu si nechat ujít jejich Chai latte, který je prostě bezkonkurenčmí! Skvělé oživení byl taky fotokoutek, ve kterém jsme strávili poměrně dost času a výsledkem je tahle fotka:) 
Naše společné foto ve fotokoutku :)
Celý den jsem pak zakončila u Moniky Winklerové na Cyklické józe podle 4 ročních období, která nás ze začátku pořádně nakopla, zapotili jsme se a na závěr jsem už plynuli v pomalých a dlouhých pozicích, tak jak plyne a mění se příroda kolem nás:)
Co bych ještě na závěr ráda napsala je, že i přes nedostatky v organizaci (některé sály špatně ozvučené, zima na lekcích, jídlo, stánek laura coffee u dveří, kde pak nešlo procházet), se mi festival líbil. Potkala jsem plno skvělých lidí, rozšířila si své jógové obzory, odpočinula si, zapotila se, protáhla každý sval na těle a načerpala pozitivní energii, které bylo všude obrovské množství. Prostory na cvičení byly a jsou nádherné, moc bych si přála, aby v nich festival zůstal i do budoucna a jen zlepšoval, rostl, vzkvétal a rozdával radost stále každoročně dál :) Moc děkuji za krásný víkend a za to, že jsem tam mohla být. Bylo to moc fajn! Držím Vám palce i do budoucna a těším se na další ročník! 

P. 

5 komentářů:

  1. Škoda že nemáme podobný festival i u nás v Jižních Čechách. Přijde mi, že je tady jóga teprve na vzestupu. Musela to být pěkná akce :-)
    www.42stupnu.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud byste měla cestu třeba do Prahy (nevím jak moc daleko od domova to máte), tak tam se také pořádá jógový festival, vždy v březnu - Prague Spirit Festival. Tak třeba příští rok tam, stojí to za to:)

      Vymazat
    2. Mně se zdá, že PSP není moc pro bikramisty. Bylo by to na ně málo fitness.

      Vymazat
  2. Super článek. :) Já bych se jednou chtěla dostat na Wanderlust festival. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To i já! V nové Jóga Dnes je o něm navic článek! Je to můj dlouholetý sen!

      Vymazat