16. února 2016

Výzva Ranní jóga - Den 1 - 6

Když jsem před pár dny narazila na článek své kamarádky Verči na jejím webu, byl to pro mě přesně ten podnět, který jsem už dlouho dobu hledala. Když napsala, že si do dalším měsíců hodlá zařadit do svého života ranní cvičení a zvyknout si ráno vstávat, zpozorněla jsem. V článku píše, že použije techniku kaizen (která je nápadně podobní tomu, co píše Steve Guise ve své knize Mini zvyky, o které jsem psala před časem), nemohla jsem odolat a rozhodla jsem se, že si taky osvojím nějaký nový návyk. Už dlouho přemýšlím a zraje mi v mysli myšlenka na ranní cvičení. Je to můj dlouhodobý záměr, ke kterému se nemohu přimět. A tak jsem se rozhodla, že zkusím aplikovat tuto techniku na moji ranní marnost:)

Chci přimět svou mysl, aby se každý den po probuzení nemusela do jakékoli činnosti nutit, ale aby naopak, tuto činnost považovala za normální a nebránila se jí. Ranní cvičení má pro mne ze současného pohledu mnoho výhod - ráno se prý efektivně spalují tuky, ranní rozcvička přispívá k lepšímu pocitu z celého dne, probudí Vás a navíc je to jediná doba v průběhu dne, kdy mám čas jen sama pro sebe. Už jen to, mít čas pro sebe je sama o sobě lákavá představa a v mém napnutém týdenním rozvrhu je to jako dar zhůry (který je ale těžké si věnovat, když sotva rozlepíte oči v posteli už směřujete rovnou do práce).
Mému rozhodnutí muselo tedy předcházet ještě jedno další a to, že budu muset vstávat alespoň o půl hodiny dříve. Uaaa. Hrozná představa. Abych se vyhnula nepříjemnému pocitu při myšlence na brzké vstávání, prostě jsem si nastavila budík na celý týden na (pro mě) úplně nesmyslnou hodinu, na 5:00 hod ráno. Možná si říkáte, co je to za ptákovinu? Ale u mě to kupodivu začalo docela dobře fungovat. Budík mi začne zvonit, takže ho okamžitě zaklapávám. To opakuji ještě asi 3-4x až se konečně naštvu, protože v tom řevu se nedá spát, a vylezu z postele. To bývá obvykle kolem 5:30 ráno, což je parádní, protože mám cca půl hodiny na ranní meditaci a cvičení:) po cvičení se opláchnu, ustrojím do práce a fičím makat:)

A jak mi to jde po prvních 6ti dnech? 
Po prvních dnech se začínám pozvolna cítím lépe. Po příchodu do práce neusínám na stole (nepadám na „hubu") a jsem snad více produktivní:) Taky díky energii z ranního cvičení mívám lepší náladu a nemračím se tolik jako předtím. Mám ze sebe znovu dobrý pocit, protože vím, že pro sebe každý den něco udělám. Nejsem už tak psychicky vyčerpaná a v depresi z toho, že nemám čas na sebe. A stačí tomu jen půl hodinka příjemné činnosti po ránu. Navíc se mi začíná lépe takhle brzo vstávat a velmi pozvolna se na cvičení po ránu začínám i těšit (není to ještě těšení v pravém slova smyslu, ale pociťuji příjemné pocity, když si na to vzpomenu:)
Musím taky říct, že už se necítím po ránu ztuhlá jako žehlící prkno. První den jsem měla problém pořádně se po noci předklonit, bolelo mě výrazně mezi lopatkami. S každým dnem ale cítím mírný posun k lepšímu směrem k větší flexibilitě. Tak uvidíme, co bude dál:)

Negativním důsledkem je snad jen to, že musím chodit spát dřív, někdy už před 22:00 hod. Žádný další jsem prozatím neshledala.
Takže určitě pokračuji dál. Zkusím po každém týdnu přidat svoje výsledky, pocity a zážitky. Každý den taky přibude na FB příspěvek, co jsem ráno cvičila, dělala a jak pokračuji:) Přidáte se taky?

Technika kaizen jde použít snad na všechno, co do svého života chcete vložit nebo si osvojit.
Moje vize do tohoto měsíce je následující, udržet si do konce února půl hodinku ranního cvičení jógy společně s krátkou meditací v sedě. Od března bych pak chtěla ještě přidat dalších 10 minut posilovacích cviků a začlenit je do cvičení - dřepy, kliky, výpady apod. Abych i trochu více zapracovala na postavě. Od dubna bych pak chtěla posilování protáhnout na 15 min a tak postupně každý měsíc trochu přidávat. Uvidíme, kde se má snaha zastaví a bude to pro mne ráno snesitelné a časově slučitelné. Ponechat si chci určitě ranní meditace.

Ať se nám všem daří:)
Mějte se krásně

Vaše P.

Žádné komentáře:

Okomentovat