22. února 2016

Jednodenní úplňkový detox

Včera večer (neděli) jsem se po delší úvaze rozhodla, že si v pondělí udělám odlehčený, detoxikační den. Je to ideální den v týdnu, kdy jsem něčeho takového asi nejvíce schopná, protože před víkendem a o víkendu se člověk jen tak nepřesvědčí. Nechce se mu strávit celý den o vodě, ovoci a rýži. V týdnu už pak není tolik času a člověk je daleko více unavenější z práce. 
„Ne", rozhodla jsem. „Bude to tedy pondělí". K mému rozhodnutí ještě přispěl fakt, že je v pondělí (22.2.2016) úplněk a naprosto magické a krásné datum 22.2., které nahrává realizaci a uskutečňování nápadů. To se prostě musí využít! 
foto: www.drkatiechiro.com
Díky dodržování jógové ranní výzvy, jsem si skoro jistá, že něco takového jsem schopná na jeden den zvládnout. V minulosti bych se na to rovnou vykašlala a přece si „neubližovala". Moc ráda jím a takhle se jeden den trápit....pche. Co je ale jeden den v poměru k celému roku? Prd:) 
A tak jsem se rozhodla, že to vyzkouším. Když už nic, tak pro tu zkušenost. A jak celý den probíhal? 

Ráno 5:30: Ranní jóga a meditace (koncentrace) cca 30 minut dohromady a pak šupem do práce. Po józe piju sklenici vlažné vody. Cestou z garáží, kde parkuji, se stavuji koupit litr lisované čerstvé hruškové šťávy a bylinkový čaj. Zásoby na den:) Pak už rychle do kanceláře. 

Ranní meditace a já ala Viktorka u splavu
7:00 Dávám si ranní zelený čaj a prohlížím emaily. Odpovídám na nejdůležitější z nich. Břicho prozatím mlčí. Těším se, až si otevřu hruškový džus. 

8:30 
Otevírám džus a popíjím ho. Je mírně chlazený a výborný! Břicho zatím nic. Jsem sama překvapená protože bych čekala, že bude neúprosně kručet už od brzkých ranních hodin, ale asi tím pitím jeho obsah zaměstnávám natolik, že není třeba. Vypiju skoro naráz 0,5 litru šťávy a zapíjím to zeleným čajem. 

10:30 
Druhý šálek zeleného čaje a další 0,5 litru ovocného džusu. Na „oběd" jsem si udělala ovocnou přesnídávku z malin a jablek, která se na mě směje z tašky. Už se na ni těším, ale stále nepociťuji intenzivní hlad nebo nepříjemné stavy. Jsem trošku slabší než jsem byla po probuzení a začíná mě mírně pobolívat hlava, ale přisuzuji to tomu, že sedím nehnutě v kancelářské židli. Asi se trochu protáhnu a projdu po chodbě. To vždycky pomůže. 

11:25 
Procházka pomohla. Právě mi poprvé zakručel žaludek!

11:55 
Pomalu a jistě mě začíná pobolívat hlava a cítím slabost. Naštěstí sedím, takže to není nic co bych nezvládla. Na intenzivnější pitný režim už zareagovala celá trávicí soustava, takže začínám častěji běhat na záchod. Hlad zatím nepociťuji, jen kručení a škruňkání v břiše a střevech. 

12:30 
Kolegové odešli na oběd a já zůstala sama v kanceláři. Když mluvili o jídle, tak jsem začala slintat jako jeden z Pavlových psů. Tak tady sedím, myslím na jídlo a v břiše se mi děje malá revoluce. Přemýšlím jestli jít na záchod nebo radši zůstat sedět. Nevím...zůstávám sedět. Vnímám myšlenky na oběd jako krizi víry. Snažím se udržet si pozitivní myšlenky na své zdraví a pročištění těla. 

12:50 
Kolegové jsou zpět z oběda. Alenka vytáhla z tašky buchtu ke kávičce a nabízí mi. Vzala jsem si na talířek, abych neurazila, takže mě buchta z talířku provokuje. Jakoby mi říkala, ať si do ní kousnu. V duchu si nadávám, že jsem si ji vzala. Musím najít nějakou krabičku a buchtu do ní schovat, aby mě nelákala. Vezmu ji Davčovi. Našla jsem starou krabičku, ve které mám schované musli pro chvilky krize. Musli jsem přesypala a buchtu schovala. Vida, co oči nevidí, to srdce nebolí:) Hned je mi lépe. 

14:15 
Otevřela jsem si přesnídávku a jsem spokojená. Krize je zažehnána. Hlava přestala bolet, slabost je taky pryč. Pobolívá mě břicho, a kroutí se mi střeva, je to jako bych seděla skrčená 15 hodin v letadle. Častěji se protahuji a chodím po kanceláři. Na záchodě jsem byla už mnohokrát, připadám si jako bych praktikovala šankhaprakšalánu, ale bez slané vody. Je to normální projev detoxikace? Netuším. Snad ano. Mám ve své tělo víru a věřím, že se vše děje jak má. Odpoledne mě čekají další povinnosti (úřady, hodina jógy), tak jsem zvědavá jak na to bude mé tělo reagovat. Momentálně nepociťuji hlad. 

15:15 Odcházím z práce, v UGU kupuju dvě malé lahvičky šťáviček - pomeranč/jablko, jablko/mrkev a po cestě domů autem upíjím z mrkvové lahvičky:) Je výborná, moc doporučuju. Objevila jsem před nedávnem dokonce velké litrové balení UGO šťáv v Globusu, takže je můžete mít ve větším i doma:) Po příjezdu domů se rychle balím a vyrážím na matriku zařídit ještě pár věcí ohledně svatby. V 18:00 mám lekci jógy a chci si ještě před tím uvařit rýži, abych měla přichystanou večeři. Střeva mi dělají kotrmelce, mám docela strach, jak ta dnešní jóga v takovém stavu dopadne :D

Detox večeře
17:15 Krásně jsem si rozvařila tmavou rýži basmati a snědla půlku misky. Po celém dni na čaji a šťávách je to mňamka. Miluju rýži:) Zbytek schovávám na zítřejší odpoledne a chystám se na jógu. Střeva se po porci rýže kupodivu uklidnila a už nemám pocit, že každou chvíli poběžím na záchod. Celkově je mi dobře, hlava mě už nebolí, necítím se slabá, mám spoustu energie a těším se na jógu. 

19:15 Jóga byla skvělá! S prázdným žaludkem (malá porce rýže se okamžitě vstřebala) jsem se cítila lehká a silná. Pocit ze cvičení skvělý, pocit z lekce ještě lepší, spokojené ženy - k nezaplacení...:) Po hodině jsem měla domluvené posezení s kamarádkami v Ostravě, čehož jsem se trochu bála. Měli jsme namířeno do Minikina, kde mají samé lákavé dortíky a nápoje. Po cestě autem piju poslední UGO šťávu (0,25 l) a těším se na společné posezení. 

19:35 Vybírám si, co budu pít z nápojového lístku. Nic z toho co je v nabídce mě dnes neláká. Normálně bych si objednala nějaký zmrzlinový shake nebo frapé nebo nějakou dobrou kávičku. Dnes při tom pomyšlení zůstávám ledově klidná a ani na to nemám chuť. Vnímám, že se chutě v průběhu dne změnily. Kamarádka si objednává jeden z shaků. Když ji ho donesou (a mě zázvorový čaj), ani tehdy, mě nepřepadne chuť a nijak významně netrpím. Nejhorší pocit jsem měla asi kolem oběda, teď večer už mi to ani nepřijde. Mírně na mě padá únava, zívám. 

22:15 Odjíždíme z Ostravy. Večer jsem strávila na dvou zázvorových čajích s troškou citronu. Cítím se skvěle, ale začínám být unavená a těším se do postele. Necítím, že bych měla hlad a nemám ani žádné chutě, jak bych běžně očekávala v pozdějších večerních hodinách. Doma padám do postele a hned usínám. Spím do rána jako mimino:)

Shrnutí a pocity z 1-denního detoxu: Upřímně? Jsem docela nadšená. Čekala jsem, že budu daleko více trpět hladem a kručením v břiše. Čekala jsem, že budu slabá, bude se mi točit hlava a budou se mi dít další nepříjemné věci. Nebyla jsem ani nervózní, ani unavená, necítila jsem se nijak významně zle. Spíše jsem intenzivněji pociťovala pochody v žaludku a ve střevech. To jediné bylo dost nepříjemné - běhání na záchod v první fázi dne a kručení v břiše. Zbytek byl úplně v pohodě. Hlad téměř nepřišel a když už jsem ho začala mírně cítit, tak jsem se napila a za pár chvil přešel. Tělo splasklo, obličej mírně odpuchnul. Břicho nebylo (i přes divokou činnost) nafouknuté, ani ráno, ani večer! Dalo se to vydržet i v práci a ve společnosti žen pak večer při společném posezení. Necítila jsem se podrážděná, nervózní, ba naopak, měla jsem skvělou náladu, pozitivní přístup a užívala jsem si každou chvíli dne. Daleko intenzivněji jsem prožívala cvičení a pocity, které ke mě v jeho průběhu přicházely. Když jsem odcházela z práce, tak jsem se usmívala a nastavovala obličej slunci (normálně chodím se sklopenou hlavou, ala rychle pryč domů). 

Dnes v úterý, se cítím sice více unavená, ale lehká, nemám oteklý obličej a nafouknuté břicho. V noci jsem spala tvrdě a velice dobře. Ráno jsem kvalitně zaspala, ale z míry mě to nevyvedlo:) asi stále přetrvává dobrý pocti ze včerejška.
Určitě doporučuji zařadit jednodenní detox do režimu každému. Já jsem se rozhodla, že si ho ještě mírně o další den prodloužím a tak jsem si snídani odpustila a místo ní si dala opět jen zelený čak:) V další fázi dne už pomalu přejdu do klasického režimu. A do budoucna bych chtěla takový den mít alespoň 2x měsíčně - na úplněk a nov:) 

Detoxikujete a půstujete taky? Jaké jsou Vaše zážitky a zkušenosti? 
S láskou Vaše P. 

2 komentáře:

  1. Taky čas od času celý den nejím. Nemá to ale nic společného s nějakou detoxifikací. Jsem jen líný a jídlo je práce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano to je, práce. Kolik by měl člověk času kdyby nevařil!:)

      Vymazat