26. října 2015

Můj podzimní víkend s jógou - dojmy ze dvou jógových dní

Tento víkend byl pro mne velmi náročný, zároveň ale nabitý novými zkušenostmi a zážitky. Podzim bývá po předešlých zkušenostech obecně hodně bohatý na zajímavé jógové akce (viz předešlý článek) a tak je někdy docela těžké si z té spousty zajímavých možností vybrat. Já na tento víkend zvolila na každý den jednu akcičku. V plánu byl v sobotu jógový podzimní festival YOGAFALL a v neděli ODPOLEDNE s jógou v SHANTI YOGA STUDIU. Naplánované jsem to měla prostě moc hezky a byla jsem taky pořádně namotivovaná a natěšená. Je přeci třeba rozvíjet svou vlastní praxi a načerpávat nové zkušenosti!
Společné posezení v něděli v Shanti Yoga studiu (Foto: Lena Maty)

V sobotu jsem si ráno přivstala a s elánem si začala chystat věci na festival - náhradní legíny, triko i sportovní spodní prádlo, budu se přeci pořádně potit a suché oblečení, to je základ! S taškou narvanou až po okraj, jsem se vydala vyzvednout Káťu, se kterou jsme se domluvily, že začneme s ranním programem pozvolna. Nechtěli jsme se hned první lekci moc „zničit", abychom zvládli odpolední dynamičtější lekce. Zvolily jsme Relax yogu, která názvem napovídala, že budeme celou hodinu buď ležet a nebo odpočívat. Jak jsme se krutě spletly! :D Relax yoga byla regulérní dynamická jóga, co do stylu blízko k Power józe. Po ránu dost intenzivní zážitek. Náš plán nezničit se hned z rána, vzal tedy hne ze startu za své a my jsme musely klasicky improvizovat (nevím vůbec, proč se vždycky snažím vytvořit si harmonogram toho, na jakou lekci půjdu!:)
Rozhodly jsem se tedy zvolnit skutečně velice pomalou lekci a přeběhli z horního sálu dolů na Jógovou terapii, kterou vedla Jarmilka Voženílková. Párkrát už jsem její lekce a hodiny jógové terapie zažila, takže jsem věděla, že se nezapotíme a spíše si odpočineme. Hodina se nesla v poklidném duchu, na začátku se hodně vyprávělo o tom, co to vlastně jógová terapie je a jak ji můžeme praktikovat. Povídání to je vždycky příjemné, Jarmilka umí krásně vyprávět a ještě lépe se její vyprávění poslouchá. Pak jsme si protahovali tělo a zkoušeli různé (i krkolomné) pozice. Výsledek byl moc fajn. Bohužel na konci lekce jsem začala cítit pobolívání v bedrech. Bylo to tím, že jsme seděli těsně u dveří a celou dobu nám táhlo na záda, V sále byla dost velká zima a nepomohlo ani zachumlat se do kapuce a obalit se šátkem. Od mírného pobolívání jsem se v průběhu neděle dostala k regulérní bolesti, takže jsem tento týden trošičku indisponovaná. No co, „pracovní" úraz :)
Slézový čaj (velká nedělní hitovka;)
Jako poslední jsme navštívili lekci Jivamukti jógy s Atmikou - berlínskou lektorkou, která úžasně zpívá a hraje na harmonium. Tato lekce si mi osobně líbila nejvíce, zkoušeli jsme celou řadu obrácených pozic (ty já ráda) a hodina byla zároveň ze začátku dynamická, i klidná. Pro mě momentálně nejideálnější kombinace. No a zpěv a mantry na začátku a na konci - krása a lahoda pro (d)uši. 
Podtrženo sečteno, jsem spokojená a šťastná, že jsem se zúčastnila, i přesto, že mi to zanechalo velice patrný, a při každém ohnutí a vytočení do pravé strany taky dost citelný, šrám na těle. Tím nechci odradit nikoho od praktikování jógy nebo návštěvy jógových festivalů! Má rada ale zní - NESEDEJTE SI BLÍZKO KE DVEŘÍM nebo do průvanu! Nebo si vezměte hodně teplých věcí, do kterých se můžete spolehlivě zachumlat;) 

Další víkendový den jsem se pak věnovala přípravám na plánované jógování v Shanti studiu v centru Ostravy, kde jsem měla hodinu Flow yogy. Dopoledne jsem upekla nějaké dobrůtky, aby měli všichni něco dobrého na zakousnutí před a po cvičení. V jednu hodinu odpoledne, po chaotickém dopékání štrůdlů a jejich krabičkování, jsem se konečně odebrala směr Ostrava. Ve studiu panovala příjemná atmosféra, mám to prostředí tam moc ráda. Hodiny jógy v takovém prostředí jsou vždycky zážitek. Jinak tomu nebylo ani dnes a já jsem si tu skvělou energii na lekci i po ní moc užívala. Načerpat tak skvělé vibrace před začátkem týdne, k nezaplacení. Po lekci jsem si prošla obchůdek s indickým zbožím, podívala se na jógové zboží, které je ve studiu k dostání a už teď mám zálusk na jednu z položek od Manduky (že by Ježíšek?:). Jógové studio je ve společných prostorách s Shanti Academy, kde se od letošního podzimu vyučuje Tradiční čínská medicína, takže v průběhu odpoledne byla i možnost dát si nějaký dobrý čaj.
Původně jsem měla v plánu zůstat na celou dobu až do večera, zajít si zacvičit Power jógu s Martinkou a večer si zazpívat mantry společně se všemi, ale znamení ze sobotního „boje" se po cvičení ozvalo hlasitěji, a tak jsem se v rámci rehabilitace rozhodla odebrat domů do teplé vany. Teď (psáno v neděli k večeru) už vítězoslavně ležím v posteli, nahřívám si pravý bok termoforem a jsem zakuklená jako larva motýla, aby mi žádnou skulinou neuniklo teplíčko zpoza peřiny:) Upřimně doufám, že mě ty záda fakt bolí jen ze sobotního ofouknutí a že mě to moje naordinované teplo pod přikrývkou uzdraví. Stává se Vám to také někdy, že Vás přejde chladno a Vy ztuhnete? Nebo jste odolní a žádný průvan Vás nemůže rozhodit?:) Tak mi držte palce, ať je to jen chvilková záležitost!

Na závěr pár fotek z nedělního odpoledne (krásně fotečky by Lena Maty)
Cvičíme - začátek Pozdravu slunci

Cvičíme - rovný předklon 

Cvičíme - Nízká kobra
Usměvavá a spokojená Martinka 

Namaste, P. 

2 komentáře:

  1. Ahoj, chci zacit s jogou na doporuceni kamaradky, ale chci se zeptat, jakou podlozklu byste mi doporucili? Kamaradka ma a zaroven mi doporucuje tuto - http://www.fashionstore.cz/podlozka-adidas-camo-yoga.html ale me se zda moc draha. Muzete mi prosim poradit? Pripadne v cem je tato lepsi, kdyz je drazsi? dekuji moc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezký den,
      osobní zkušenost z podložkou od Adidas, kterou uvádíte nemám, ale byla bych spíše skeptická. Já mám osobní zkušenost s položkami do Manduky (ty jsou ale ještě o dost dražší, ale troufám si říci, že o dost kvalitnější) a pak také s podložkami z Jogashopu, na které momentálně jóguji :) Konkrétně se jedná o tuto podložku (cvičím na ni už 4. rokem;) a stále je fajn, neklouže, nedrolí se po opakovaném použití, je lehká. http://www.yogashop.cz/podlozky-na-jogu/ostatni-podlozky-na-jogu/2-yogacentrum-podlozka-na-jogu-10035/. Pro začátek bych zvolila skutečně levnější verzi.
      Uvidíte, jak se Vám jóga zalíbí a zdali Vás osloví. Až budete vědět, že je to ono, tak doporučuji zainvestovat do dražší podložky:) S dražšími podložkami se to má tak, že ty kvalitní mají oproti levnějším speciální vlastnosti, např. ekologickou úpravu (jsou pouze z přírodních materiálů), nebo jsou super neklouzavé (např. pro cvičení hot jógy, kde se člověk hodně potí a potřebuje, aby mu ruce neklouzaly), speciální materiál, váha podložky (cestovní) apod.. S komerčními výrobci si ale nejsem jistá, jestli cena také není hodně o značce;) Já osobně bych do podložky Adidas nikdy nešla, ale to je pouze můj osobní názor. Přeji hodně hezkých jógových zážitků! P.

      Vymazat