14. dubna 2014

Yoga and Dance Spring Festival Ostrava 2014 - dojmy, zážitky, emoce

O víkendu 11.-13.4. proběhl v Ostravě již třetí ročník oblíbené jógové akce Yoga and Dance Spring Festival a já jako zapálená cvičenka a příznivkyně jógy, jsem musela být alespoň na dva dny jeho součástí. Všichni, kdo jste ještě o festivalu neslyšeli, vězte, že se jedná o unikátní akci plnou jógy, tance, přednášek, meditačních technik atd., která se v Ostravě pravidelně pořádá již třetím rokem. Doufám v to, že v příštím roce, se opět na dalším ročníku všichni zase potkáme. 


Po zážitku a zkušenostech z loňského ročníku, kdy jsem téměř dva dny po skončení nemohla chodit a v neděli večer mi dělala společnost svalová horečka, jsem se před letošním ročníkem rozhodla, že nic nebudu hrotit, nebudu zběsile pobíhat z lekce na lekci, naopak festival si užiju v klidovém režimu. „Budu se snažit vybírat takové lekce, na kterých jsem ještě nebyla, zároveň ale takové, abych se na další den totálně neodrovnala", zněla moje mantra před začátkem sobotního programu. Možná se teď někteří ušklíbají: „Haha, však se tam cvičí jen jóga". Pokud jste jógu ale nikdy nezkusili, nesuďte.
Mezi můj sobotní výběr se tak dostala ranní jógová rozcvička s mojí oblíbenou Monikou Winklerovou, Jivamukti jóga s Naďou Brzobohatou z Brna, Spinální jóga s Míšou Lalíkovou a Radiant Vinyasa jóga s Lenkou Knag. Program to byl zvolený celkem vhodně, na poslední hodině jsem už ale solidně umírala a byla ráda, že je v místnosti zhasnuté světlo a nevidím se v zrcadle naproti, jak pozice flákám:) V neděli jsem si trochu přispala a na festival se vydala až po obědě. Pro zklidnění a odpočinek jsem zvolila hodinu Jóga Nidry („jógový spánek") a Kundalini jógy, na které jsem ještě nikdy nebyla a byla zvědavá. Jóga Nidra je moje nejoblíbenější meditační technika, takže jsem si ji prostě nemohla nechat ujít. Kundalini jóga pro mne osobně byla dost silným zážitkem. Probíhala téměř celá v sedě a v leže, na začátku hodiny se tančilo, v průběhu cvičení se provádělo hodně dechových technik a na konci byla neobvykle dlouhá meditace s relaxací. Paní lektorka vypadala jako lehce se vznášející éterická bytost, která do Ostravy doputovala z hlubin slezských luhů a hájů. V několika momentech byla hodina  až tak absurdní, že jsem propukala v šílený smích, stejně jako mé dvě spolucvičící (kamarádky Káťa a Tina - tímto jim děkuji, že to absolvovaly se mnou) a v hlavě se sama sebe ptala, co tam vlastně dělám. Musím ale závěrem říci, že hodina mne ve své podstatě bavila. Zkušenost to byla podivná (připadala jsem si po skončení trochu šílená), ale dojem to ve mne zanechalo hluboký a to je to, co jsem na festivalu hledala - zážitky, emoce. 
A co se mi ještě líbilo? Jednoznačně ranní hodina s Mončou, hodina Spinální jógy a Jóga Nidra. Přesně tyhle lekce byly má krevní skupina, lektorky se nikam nehnaly, ve cvičení nespěchaly a i přesto byl člověk příjemně unavený po jejich skončení. 
Na druhou stranu mne docela zklamal přístup paní organizátorky na jóga nidře a i v průběhu konání festivalu. Chyběly mi taky stánečky s různými jógovými serepetičkami, oblečením jako v minulém roce.

Ve výsledku to byl ale SKVĚLÝ VÍKEND, SKVĚLÝ FESTIVAL A SKVĚLÉ ZÁŽITKY. Těším se na další ročník a doufám, že na podzim se opět uskuteční menší festivalová varianta.






Lokah Samastah Sukhino Bhavantu


Petra


Žádné komentáře:

Okomentovat