17. března 2014

Jarní jógování a jóga ve dvojici

Právě jsem se vrátila ze skvělého víkendového pobytu na horské chatě Antarik, na kterou se pravidelně vracím, abych načerpala kousek energie z přírody a pozitivně naladěných lidských bytostí. I tento pobyt nebyl výjimkou a já jsem se vrátila do šedivé Ostravy příjemně uvolněná, usměvavá a odpočinutá.

Vivat józe a lidem, kteří se ji naplno v Ostravě a okolí věnují.
O pobytech s jógou jsem již psala v jednom z dřívějších článků, takže pokud by Vás zajímaly důvody proč se na takovýto pobyt vydat, zapátrejte na mém blogu do historie a krátký článek přelouskejte.
Dozvíte se také, že na těchto pobytech můžete absolvovat různé přednášky a menší workshopy, které Vám rozšíří jednak Vaše komfortní zóny a jednak se i něco nového naučíte a vyzkoušíte.

V sobotní podvečer jsme si takto rozšířili znalosti jednak o dopomoc v asánách ve dvojicích a jednak také o jisté masážní techniky, které jsou výborné na uvolňování zad. Troufám si říct, že na druhou zmiňovanou věc, tedy na ony masážní techniky na uvolnění zad, nikdy v životě nezapomenu, protože to byl vážně hluboký a velice intenzivní zážitek :D Vraťme se ale ještě k tzv. párové józe neboli józe ve dvojicích.
S tímto typem jógy nebo spíše cvičení jsem se setkala poprvé před rokem na Jarním jógovém festivalu. Tam jsem měla to štěstí vidět ukázku tzv. Akro jógy, neboli akrobatické jógy v páru. Předcvičovali ji výborní lektoři z frýdeckého studia Berkana - Peter a Eva.
Byla jsem tehdy tak nadšená, že jsem se k nim hned přihlásila na kurz a dokonce jsem dokázala přesvědčit i do té doby dosti skeptického Davida;)
Začali jsme tedy každé úterky chodit pravidelně na lekce, které nebyli žádné lehárko. Domů jsme chodívali zničení a zbití jak psi, nebo alespoň já :D na druhou stranu, to ale byla ve většině případů, neuvěřitelná sranda a radost. Celé tajemství spočívá v tom, že jeden ze dvojice leží na zemi s nohama ve vzduchu a pomáhá tomu druhému udržet se v různých pozicích právě na jeho nohách. Cvičení je hlavně o komunikaci a důvěře, takže pokud byste si ho chtěli vyzkoušet, doporučuji přemluvit někoho, komu věříte, máte s ním dobrý vztah a dokážete s ním otevřeně mluvit. Bez toho se neobejdete;)

Jak už to ale u mne bývá zvykem, moc dlouho jsem u akro jógy nevydržela, ale s párovou jógou jsem se setkávala neustále na dalších jiných akcích. Nebyla to přímo akro jóga, kde jeden visí ve vzduchu, ale spíše asistovaná jóga, která byla založená hlavně na principu vzájemné dopomoci v pozicích. I takovouto jógu jsem si oblíbila, neboť je neuvěřitelně efektivní a intenzivní. S dopomocí druhé osoby se dokážete v pozici dostat dál než když ji cvičíte sami, lépe se protáhnete a navíc je to ve většině případů hrozně příjemná záležitost:)
Ještě jedna rada na konce! Nenechte se odradit slovem PÁROVÁ! Nejedná se o cvičení určené pro páry, ale pro libovolné dvojice. Můžete si zacvičit parádně i s kamarádkou, maminkou, sestrou, kýmkoli sdílným a ochotným vyzkoušet něco nového:)
Nakonec pár fotek, jak vypadají některé pozice z párové jógy. Holky snad prominou, že použiji jejich fotky z letního antarikování;)





Krásný začátek nového týdne všem, Namaste.

Petra



Žádné komentáře:

Okomentovat