10. ledna 2014

Nový rok, nový směr

Tak jsem po měsíci lenošení a vánočního vykrmování zpět, snad jste na mne ještě nezapomněli;)
Vánoce, Nový rok a nadcházející zkouškové období mě otupily natolik, že jsem k psaní usedla až dnes po několika hektických týdnech spořádávání cukroví, psaní seminárek, oslavách a probdělých nocích.
A neboť nám začal Nový rok a s  ním přichází do života většiny lidí oblíbené novoroční „předsevzování“, rozhodla jsem se i já seznámit Vás s několika svými plány týkající se cvičení, jógy, blogu a tak dále.

NOVOROČNÍ PŘEDSEVZETÍ NA ROK 2014

1) Jíst zdravěji - někde jsem četla, že když člověk sní každý den jablko, bude zdravější, vitálnější a dokonce bude tato porce stačit k prevenci velkého množství nemocí jako rýma, chřipka, kašel, nachlazení, rakovina atd;) Takže vzhůru do toho, každý den si dám jedno jablko nebo alespoň nějaké ovoce, stejně tak i zeleninu. Malý krok pro člověka, ale velký skok pro lidstvo (TEDY MÉ TĚLO).
2) Zapsat se na kurz lektora jógy - tuhle myšlenku sebou nosím v hlavě už od dob svých jógových začátku, tedy více jak rok a půl. Nejde primárně o to stát se učitelem jógy, ale spíše o prohloubení všech doposud získaných zkušeností a vědomostí. Moc bych si přála, aby mě tato zkušenost posunula dál a věřím, že to tak skutečně bude. A pak si ke mě můžete přijít třeba i zacvičit;)
3) Cvičit pravidelně každý den - Ano, někomu to možná přijde jako šílenost, vždyť všude se píše, že si tělo musí odpočinout. Jenže jóga není cvičení jako např. aerobik, lze ji praktikovat každý den, dokonce je to velmi doporučováno. Pokroky jsou rychlejší a změna na duši i těle přichází také dříve. Dnes je 10.1.2014, tedy můj den č. 6 - šestý den se tohoto předsevzetí držím i přesto, že mám zkoušek a seminárek nad hlavu. Takže všichni povinně držet palce a myslet na mne, ať mé nadšení vydrží alespoň 21 dní. Říká se, že každý nový návyk, který si chcete osvojit vyžaduje minimálně 21 dní k tomu, aby si ho tělo zautomatizovalo a tím pádem ho přijalo jako zvyk. Tuto metodu doporučuji všem, kteří chtějí zhubnout, začít jíst zdravě, více sportovat, více číst nebo studovat, zkrátka chtějí provést nějaké trvalé změny ve svém životě.
4) Účastnit se co možná největšího množství jógových akcí - nejenže je to inspirativní a o vědomosti obohacující, ale setkáte se s mnoha novými lidmi, vyzkoušíte nové věci, třeba překonáte i své hranice. Aneb osobní rozvoj v praxi:) Tak šup třeba na ostravský jógový festival nebo na spiriťácký do Prahy!
5) Každý měsíc přečíst jednu knihu - cíl opravdu velmi vysoký. Na Vánoce jsem dostala velké množství nových úžasných knih a nechci je nechat ležet ladem v knihovně. Navíc si chci stále rozšiřovat svojí slovní zásobu, kterou nezbytně potřebuji pro psaní stále lepších článků na blogu a na webové stránky, které se chystám od jara zprovoznit;)
6) Navštívit Indii - toto předsevzetí se zrodilo na popud povídání Moniky a Darji v létě minulého roku. Čím dál více mě ta země láká nejen pro svoji exotiku, ale taky pro zcela nové zkušenosti, které mě tam, jak tuším čekají. Nechci je nechat čekat příliš dlouho, takže na splnění předsevzetí jsem si vyčlenila dvouroční lhůtu.
7) Každý měsíc zkusit jiný styl, formu jógy nebo nové cvičení - Začala jsem už v prosinci kdy jsem si zašla do Ostravy na Antigravity yogu do Circus Dance Studia naproti Čapkárny. Kdo toto cvičení nezná, může si přečíst můj další článek, ve kterém o této formě podrobně píšu. Ke každému novému cvičení budu psát recenze na blog, takže kdo chce zkusit něco nového,  může do toho jít se mnou;)

To by bylo asi ve zkratce všechno. O všech nových aktivitách, cvičeních, pokrocích a zkušenostech se dozvíte tady na blogu.
Zpětně Vám všem chci poděkovat, že blog čtete, protože jste to Vy, kteří mi tím sdělujete, že tato činnost má smysl. Jsem za Vás čtenáře hluboce vděčná a věřím, že se společně budeme setkávat i v tomto roce prostřednictvím nových článků nebo třeba v Ostravě nebo Havířově na cvičení;)
A i když už je hrubě po Novém roce, tak i tak, Vám chci popřát mnoho úspěchů, životních zkušeností, přátel, lásky, zdraví, štěstí a spokojenosti v tom nadcházejícím roce, který jak očekávám, bude prostě báječný.
A na úplný konec nemohu nepoděkovat jźe, která za všechno to, co se mi v životě odehrává může a já jsem ji za to vděčná. Takže díky, jógo!
Namaste,

Petra



Žádné komentáře:

Okomentovat