7. září 2014

Jógový pobyt - proč jet!

Čerstvě jsem se vrátila z aktivní jógové dovolené, na které jsem poprvé před dvěmi lety zažila něco jako hlubší uvědomění si sebe sama. Teď po dvou letech jsem se na týden vrátila na stejné místo.
Výhled z jedné z odpočívacích laviček 
Žádný z pobytů u moře se mi nikdy tak nelíbil, jako tento týden v Beskydech s úžasnými lidmi na bohem políbeném místě v Hotelu Antarik. Pokud toto místo neznáte, zajeďte si tam. Je to jedno z nejkrásnějších míst, na jaké jsem v České republice narazila. Lidé jsou tam milí a atmosféra hotelu, ve kterém neprodávají žádný alkohol a vaří pouze vegetarianskou stravu je v rámci ČR neopakovatelná.
Zážitky z dovolené mě tak připomenuli téma, které jsem před pár lety řešila, před tím než jsem se na pobyt s jógou vypadala. Měla jsem strach z nových lidí, místa, z toho že nic kloudného cvičit neumím. Pokud tedy přemýšlíte tak jako já, že byste někdy na podobný pobyt vyrazili, chcete si odpočinout (ať už od čehokoli), za mne osobně říkám: „JEĎTE!". Je to nezapomenutlená zkušenost, ať už v jakémkoli směru. Tento pobyt byly nejlépe utracené peníze v mém životě. Ovlivnil mě to mnoha ohledech a v mnoha ohledech obrátil můj život vzhůru nohama (doslovně, neboť poprvé tehdy jsem zvládla stoj na hlavě).

Ráda bych Vám tedy dala pár důvodů, proč překonat prvotní pochyby, předsudky, strach a na víkend či pobyt s jógováním vyrazit:
  • Dostanete se mimo stereotyp a všednost každodenního pracovního života.
  • Odpočinete si.  
  • Protáhnete a zaktivizujete své tělo.
  • Na chvíli zapomenete na všechny životní strasti a užíváte si jen současné chvíle. Neřešíte, že je třeba vyprat, uklidit, uvařit. Máte čas jen pro sebe a jak s ním naložíte záleží pouze na Vás. 
  • Užijete si dobré jídlo bez práce na jeho přípravu.
  • Můžete pozorovat západy slunce nad horami, nebo třeba večerní oblohu, která ve městech nejde dobře vidět. Kdy jindy bude na tuto romantiku čas?:)
  • Zkusíte si nové druhy jógy, různá dechová cvičení nebo třeba jógové sestavy. 
  • Naučíte se věci či dovednosti, o kterých byste neřekli, že se je kdy můžete umět. Já si třeba z letošní dovolené odvážím dovednost Háčkování. Ano, jsem žena, co háčkuje :D
  • Načerpáte energii z přírody. Zajdete se projít do lesa nasbírat houby, maliny nebo ostružiny. Můžete si sednout na vyhlídku a jen tak se rozhlížet do krajiny. Napojíte se na Matku přírodu, které ve městě je pomálu. Mě osobně pobyt v přírodě velmi nabíjí a obnovuje ztracené síly.
  • Získáte nové informace a zážitky, které Vám nikdo nevezme. Možná, že některá z informací Vám změni pohled na některé věci, možná Vám i změní celý život. Můžete se například dozvědět věci týkající se počátků a pramenů jógy, zdravého životního stylu, redukce hmotnosti, osobního rozvoje, bio stravování a ekologie v běžném životě, energie a anatomie lidského těla atd. Je toho mnoho o čem se dá hovořit.
  • Seznámíte se s podobně naladěnými lidmi, nebo přinejmenším s lidmi zajímavými. Lidé co cvičí jógu jsou veskrze hodní, nekoušou. 
  • Víkend či pobyt je dobrý start Vaší každodenní či následné jógové praxe. Pokud chcete jógu cvičit pravidelně, jógová dovolená Vás rozhodně nastartuje. 
Já osobně jezdím na pobyty právě do Beskyd a už teď se těším na podzimní víkend. Chybí mi lidé, které jsem poznala a se kterými jsem se sblížila. Těším se až je zase uvidím <3

Shanti, Shanti, P.

Společné fotky z letního týdenního pobytu na Valašsku z let 2013 a 2015.

Žádné komentáře:

Okomentovat