4. listopadu 2013

A co když nejsme dost ohební...

Dnešek je poprvé po dlouhé době dnem mého opětovného ranního ashtangování. Byla jsem si před prací zacvičit v novém studiu od mé kamarádky Moniky v Ostravě a bylo to jako vždy osvěžující a povzbuzující. Víc než kdy dřív, to však pro mě bylo hodně namáhavé cvičení, protože jsem měla asi měsíc a půl dlouhou nucenou pauzu kvůli nemoci a antibiotikům. 


Takže má ohebnost opět vzala za své a já jsem si při poslední pozici říkala: "Prokrista, zase jsem na to dlabala, nedám tam tu ruku...". Monika má ale neuvěřitelný dar uklidnit mě. Řekla mi, že po nemoci by člověk měl začínat pozvolně a že je to normální, organismus reaguje nejdříve hodně pomalu než se vrátí do svého předchozího tempa a stavu. A to mě vede k dnešnímu tématu. Hodně lidí si myslí, že pro to aby mohli cvičit jógu, musí být nějak speciálně ohební nebo, že muesjí třeba dát ruce v předklonu k chodidlům. Když to tak není, tak na jógu radši nejdou, protože jóga je přeci cvičení pro hadí ženy a muže, že jo. 

Tak tedy, všem těm kteří si myslíte, že jóga je jen pro gymnasty. NENÍ to žádná pravda! Gymnasti museli hodně cvičit, aby svou ohebnost a pružnost získali. Stejné je to i s jógou.

Nikdy dříve, ani ve svém dětství, jsem ohebná nebyla. Se sportem sem byla dost na štíru. To, že dnes se dotknu celýma rukama země, je pouze jeden z důsledků pravidelného praktikování a toho.
Nebojte se. Každé tělo je jiné, stejně tak jako je každý člověk jiný. Každý máme své vlastní limity, hranice, které je možno překonávat a je to dobře. To stejné platí i pro lidi, kteří trpí nadváhou nebo mají zdravotní problémy a strach, že by to nezvládli. Ano, ze začátku skutečně neuděláte všechny pozice, ale žádný učený z nebe nespadl, že ano?:) Vytrvalost s v józe velice rychle vyplácí a uvidíte, že za chvíli se ohnete tam, kam jste nikdy předtím nedosáhli. Bříško zmizí, stehna se zmenší, zpevníte se a najednou už Vám v pozicích nebudou vadit jako dřív. Jóga je víc než kterékoliv jiné cvičení o překonávání sama sebe a boření svých limitů. Po nějakém čase začnou přicházet větší úspěchy, jako že se Vám třeba povede udělat most nebo vydržet ve stoji na hlavě. Vaše radost bude nezměrná, jako druhé Vánoce:) Sama jsem to zažila a stále zažívám.
Namaste, Petra




Žádné komentáře:

Okomentovat