17. března 2016

Fit za 8 týdnů? No tak uvidíme!

Dnes ráno jsem se probudila s neuvěřitelnou motivací a energií. I když se mi nechtělo z postele a ranní cvičení pro mě bylo prvních pár minut hodně utrpení, tak i tak jsem se dokázala vyhecovat a nakonec se z ranní jógy stalo spíše ranní posilování:) Neuvěřitelně mě to dnes nakoplo do celého dne, dokonce jsem znovu objevila chuť udělat si odlehčený den s ovocnými šťávami. Tak jsem, úplně přirozeně, aniž bych se nějak snažila, ráno místo snídaně uvařila bylinkový čaj a nachystala do práce hruškovou šťávu z odšťavňovače, sbalila ovocné pyré na svačinu a na oběd vzala rýži.

To já ne, to samo! 

K tomu jsem dnes na razila na 8-týdenní výzvu od Veroniky #veronikawisiorkova, která mě inspirovala a hned jsem se rozhodla, že se do ní zapojím. Sice trochu po svém, ale i tak:)
Kam kráčím? Přeci směrem ke krásnějšímu a štíhlejšímu tělu!

Podle návodu od Verči si tedy stanovuji, že za 8 týdnů půjdou dolů alespoň 2 kg. Pravidelně budu dodržovat zdravou stravu, na večeři žádné sacharidy (sbohem těstoviny!), jen ráno nebo před během. K ranní józe si taky přidám 2x týdně běh -cca 5 km. V Havířově jsou krásné běhací okruhy, které se v mém běžeckém repertoáru ustálili. Občas změním trasu, uhnu někde, kde jsem ještě nebyla nebo změním směr. Hlavní je se nezačít nudit, jinak se mi přestává chtít:) Tady jsem si je pěkně vyznačila do map, třeba někoho inspirují a vyzkouší je;)
Trasa 1: Podlesí - Lučina - Nábřeží a zpět
Trasa 2: Podlesí - lesopark - Suchá a zpět
Trasa 3: Šumbar Školní - lesopark - Petřvald a zpět
A protože jsem expert na dávání si neuvěřitelných výzev a úkolů v ten nejnevhodnější čas, tak se to tak hezky sešlo, že pozítří odjíždím na dovolenou na lyže, kde vypadá, že nebude možnost nikde pobíhat. Stejně ale sebou balím věci a boty na běh, protože co kdyby tam třeba bylo fitko, že?:)
Stejně tak mám sbalenou i jógamatku a každé ráno budu cvičit. Nejlepší na tom je, že ještě k tomu budu každý den až do pátku lyžovat, což je makačka na stehna a zadek a tak mi odpadá ranní posilování:) Až přijedu, tak se k němu mám v plánu samozřejmě vrátit.

Ranní praxe jógy se za poslední měsíc ustálila a utvořila se jakási jasnější forma, které se ve své podstatě držím téměř každý den. Nejdříve protahování, pak Pozdravy slunci a na závěr asány na posílení těla. Vycházím taky hodně z toho, jak se momentálně ráno cítím, co mi říká mé tělo. Čas od času zařazuji sekvence na otevírání a protahování kyčlí, někdy naopak uvolňuji ramena. hatha jóga nabízí tolik nepřeberného množství pozic, že je těžké nacpat všechny byť jen do jednoho měsíce.


Momentálně u mě vládnou asány jako Vrána - bakásan, kakásana. Snažím se co nejvíce budovat sílu a stabilitu v pažích, protože ty jsou mojí největší slabinou. Vždy byly, nikdy jsem jim nevěnovala pozornost, což se teď projevuje v složitějších pozicích. často zařazuji taky přípravné pozice na stoj na předloktí. Vzala jsem si do hlavy, že do léta zvládnu jak stoj na předloktí a stejně tak vránu. 

Za 2 měsíce mě navíc ještě čekají závěrečné zkoušky v jógové škole, takže pravidelně zařazuji nějakou z pozic, kterou jsem se na předešlých seminářích učili. Úplně nejabsurdnější pozicí, jež je mojí noční můrou, je pozice Páva - Majurasána. Už když ji vidím na obrázku, tak si klepu na čelo a přijde mi nemožné se takhle na rukách udržet. Přesto na seminářích ji někteří adepti zvládají velice snadno. (Tušíte dobře, já mezi nimi nejsem. Když ji procvičujeme, tak se válím po podlaze jako tuleň vyvržený z moře). Pro mě se tato pozice stala dosud největší výzvou, nic mě nedokáže provokovat tak jako Páv :D
zdroj: http://www.athleta.net/2012/01/06/embrace-mayurasana-peacock-pose/
Vím ale, že jednou i tuhle pozici zvládnu. Chce to čas, pevnou vůli, odhodlání a víru, že mé tělo ví, co dělat. Pokud po něčem toužíte, vyžeňte si z hlavy škodolibé myšlenky, že to nezvládnete. Síla myšlenky je jednou z nejmocnějších sil na Zemi. Když si něco moc přejete a jdete si za tím, není nic co by Vás mohlo zastavit. Jediný kdo tuto moc má, jste Vy sami. Dovolte si být tím, kým skutečně chcete. Dovolte si vše, po čem ve svém životě toužíte! Neříkejte si, že to nedokážete! Tak to není, dokážete všechno. Je to jen na Vás.

Sama jsem tedy zvědavá jaké změny nastanou. Ranní cvičení mě myslím solidně nakoplo a ujistilo mě, že jsem schopná se kousnout a jít si za svým cílem. Takže se právě teď zakousávám a jdu do toho. Co Vy? Dáváte si taky výzvy, když se blíží léto?
Já vždycky s příchodem jara ožívám a mám spoustu energie do nových projektů a výzev. Pojďte do toho se mnou!

Mějte se krásně, Vaše P.

1 komentář:

  1. Já vránu udělám už dlouho. Chtěl bych zvládnout ještě světlušku (jestli se tomu tak česky správně říká, prostě tittibhasana), samozřejmě hanumanásánu a ještě spoustu dalších ásán. Spíš ale myslím, že už jsem dosáhl hranice svých možností.

    OdpovědětVymazat