4. listopadu 2013

Jak jsem začala...

Ahoj všem jógovým nadšencům i těm, kteří se zatím s jógou nesetkali! 
Vítám Vás na svém novém blogu. Rozhodla jsem se pro psaní blogu o józe, protože mi změnila život k lepšímu a stále mění. Moje cesta ke cvičení jógy začala před více než dvěma lety, kdy jsem hledala sportovní aktivitu, která by mě bavila a u které bych zůstala. Sport nikdy nebyla moje doména a nikdy jsem nebyla zázračné sportovní dítě, které by se od dětství věnovalo jedné aktivitě. Takže jsem vystřídala snad všechno, co v mém okolí vyzkoušet šlo.

Chodila jsem do pohybových kroužků, plavala, hrála florbal, basketball, zkoušela jsem i taneční...u ničeho z toho jsem nevydržela déle než rok. Zkrátka mě to nebavilo nebo jsem neměla dost motivace, abych u dané aktivity vydržela dlouhodobě. Ve svých 16ti letech jsem zaujala postoj, že mi vlastně žádný sport nejde, nejsem pohybově nadaná a tak bude lepší, když se od veškerého cvičení budu držet co možná nejdále. A protože jsem byla štíhlá, ani jsem to tehdy nemusela řešit. 
Obrat přišel o 5 let později, když jsem začala studovat na vysoké škole a kdy moje tělo už vykazovalo akutní nedostatek pohybu a nezdravého životního stylu. Přibrala jsem na váze, zhoršila se mi pleť a vlasy. I přesto jsem si stále myslela, že pohyb ke svému životu nepotřebuji a tak jsem si jen sporadicky chodila zacvičit nebo čas od času zahopsat na diskotéku.
Úplná katastrofa nastala až v posledním ročníku mého vysokoškolského studia, kdy jsem měla o více než 15 kg "tělesné hmoty" víc než byla má původní váha před nástupem na školu. K tomu se přidali ještě zdravotní obtíže.
Tak jsem si řekla dost!

Po ukončení studia (nuceného) jsem začala hledat, jak bych mohla zlepšit svůj fyzický stav. Netušila jsem, že najdu něco, co zlepší nejen moje tělo, ale i celý můj život. Zkoušela jsem aktivity všeho druhu počínaje zumbou, jumpingem, heatingem, cardio tancem, bosu, pilates atd atd. Bylo toho zkrátka tolik, že jsem nevěděla kam dřív. Nakonec jsem nezvládala ani běžnou pohybovou aktivitu, a tak jsem se po několika měsících chaosu objednala na svou první hodinu jógu. A bylo to. Pomalu jsem začala cítit, jak se mi tělo uvolňuje a mění, jak se měnil a vyjasňoval můj život. 
Z velmi pomalé formy cvičení jsem se postupně dostávala k rychlejší formě Vinyasa jógy a nakonec Ashtanga jógy. Od té doby jsem už několikrát prošla návraty k starším pomalejším stylům a opětovnými obraty směrem k rychlejším druhům jógy. Jóga je však jen jedna a je jedno jaký druh fyzické jógy cvičíte, pozitivní dopad na člověka mají všechny. 

Protože sama na sobě pociťuji její obrovské účinky a dopady, rozhodla jsem se, že své načerpané zkušenosti zkusím předávat dál, ať už formou blogu či samostatné lektorské praxe.

Toto je má cesta, cesta sama k sobě, ke zdravějšímu a krásnějšímu tělu, sebevědomí a spokojenosti.

Vaše Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat